BELANGRIJKE VEILIGHEIDSMEDEDELING: AEG FX9
Electrolux verzoekt eigenaren van de AEG FX9 draadloze stofzuiger onmiddellijk te stoppen met het gebruik van het apparaat vanwege een mogelijk veiligheidsprobleem.
De reden is een probleem met een onderdeel van het product, dat onder bepaalde omstandigheden oververhitting kan veroorzaken en ertoe kan leiden dat de stofzuiger vlam vat. Oververhitting wordt beschouwd als een ernstig risico dat kan resulteren in een brand die zich mogelijk uitbreidt naar aangrenzend brandbaar materiaal. Mogelijke oververhitting van het product kan alleen worden veroorzaakt wanneer het product wordt gebruikt, niet tijdens het opladen of in stand-by.
Hieronder beschrijven we hoe nu verder.
Er is tot op heden geen persoonlijk letsel of materiële schade gemeld. Desalniettemin, omdat de veiligheid van onze consumenten onze topprioriteit is bij Electrolux, nemen we deze zaak zeer serieus. We hebben besloten om alle betrokken producten onmiddellijk terug te roepen.
Het gaat om de volgende productbatches: klik hier voor de modellijst.
U kunt dit controleren door het model en het productnummer (PNC) te controleren. Deze vindt u op een etiket dat achter de cycloonunit van de stofzuiger is aangebracht.
- Modelnummer
- PNC-nummer
De informatie vindt u op het typeplaatje.
Als u een product met een betrokken productnummer (PNC) bezit, gebruik het product van niet meer, plaats het niet in het laadstation en haal de stekker van het laadstation uit het stopcontact.
Let op: Het probleem doet zich alleen voor bij de AEG FX9 stofzuigers met genoemde productnummers (PNC). Andere AEG-producten, waaronder elk ander stofzuigermodel, vertonen geen problemen.
Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.
Voor meer informatie omtrent een terugroeping van een product in het algemeen, gelieve de website van de NVWA te raadplegen: www.nvwa.nl
Hoe wordt het opgelost?
Als het model- en productnummer overeenstemmen met de hierboven vermelde gegevens dan kunt u kiezen uit de volgende opties:
Marketingbureau Racktime verzorgt de afhandeling.
Optie 1 – stuur de AEG FX9 op en ontvang een nieuwe AEG Ultimate 8000 steelstofzuiger AP81A25ULT stofzuiger.
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u, na registratie van uw gegevens, per e-mail een barcode en instructie voor retourzending. Verpak de FX9 en breng het pakket met barcode naar een PostNL pakketpunt bij u in de buurt. Na ontvangst en controle van productnummer door Racktime ontvangt u binnen tien werkdagen een nieuwe AEG Ultimate 8000 AP81A25ULT stofzuiger.
Optie 2 – laat de AEG FX9 ophalen en ontvang een nieuwe AEG Ultimate 8000 steelstofzuiger AP81A25ULT stofzuiger.
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u binnen tien werkdagen bezoek van één van de medewerkers van Racktime. Na controle van productnummer en tekening voor ontvangst, ontvangt u direct de nieuwe AEG Ultimate 8000 AP81A25ULT stofzuiger. De "oude" FX9 zal door de medewerker van Racktime worden meegenomen.
Voor de registratie van uw product vragen wij u om contact op te nemen met Racktime. Zij kunnen dan de controle uitvoeren of uw apparaat omgeruild dient te worden. Stuur in uw e-mail onderstaande zaken mee:
- Foto van het serienummer
- Voorkeurskeuze optie 1 of 2 (zie hierboven)
- Naam
- Adres / Postcode
- Woonplaats
- Telefoonnummer (optioneel)
Neem contact met ons op
Wanneer je vragen hebt over deze terugroepactie dan kun je contact opnemen door een mail te sturen naar: aeg@promocontact.eu of telefonisch via het nummer 085 - 086 1931 (ma-vr: 8:30 tot 17:30 uur).