Probleem
- Er komt geen ijs uit de dispenser van mijn koel-vriescombinatie.
- Er komen geen ijsblokjes meer uit de deur.
Heeft betrekking op
- Koel-vriescombinatie
Oplossing
- Controleer of de kraan waar het apparaat op aangesloten is, open staat.
- Controleer of de temperatuur van het vriesgedeelte goed is ingesteld.
- Controleer of de knop ijs dispenser niet vast zit of geblokkeerd is.
- Controleer of de ijsblokjes in de container los van elkaar liggen. Verwijder het reservoir en maak de ijsblokjes los.
- Controleer of het filter niet op zijn kop is aangesloten. Plaats het waterfilter op de juiste wijze zoals in de gebruiksaanwijzing is beschreven. Een nieuw waterfilter is verkrijgbaar in onze webshop.
- Als het apparaat langere tijd is uitgeschakeld is geweest, zal het apparaat tijd nodig hebben om nieuwe ijsblokjes te kunnen maken.
- Neem contact op met onze servicedienst voor een afspraak.
Wanneer de bovenstaande suggesties het probleem niet hebben opgelost, adviseren wij een bezoek van een technicus aan te vragen.
Oorzaak
- Wanneer de kraan gesloten is, kan de koel-vriescombinatie geen ijsblokjes maken.
- Als de temperatuur van het vriesgedeelte te hoog is ingesteld, kan het lang duren voor dat de ijsblokjes gereed zijn.
- Wanneer de knop van de ijs dispenser vast zit, zal de motor overbelast raken. Wanneer de blokkering is opgeheven zal na +/- 5 minuten er weer ijs uit de dispenser moeten komen.
- Wanneer de ijsblokjes aan elkaar gevroren zijn, kunnen de ijsblokjes niet door het gat van de dispenser komen.
- Wanneer het filter op zijn kop aangesloten is, kunnen er geen nieuwe ijsblokjes worden aangemaakt, omdat er geen water aanvoer is voor de ijsblokjes.
- Wanneer de koel-vriescombinatie voor een langere periode uitgeschakeld is geweest, zal het enige tijd duren voor er nieuwe ijsblokjes kunnen worden gemaakt. Het apparaat zal eerst op temperatuur moeten komen, om vervolgens ijsblokjes te kunnen maken. Er kan ongeveer 1,8 tot 2,7 kg ijs per dag gemaakt worden.