Inbouw koffiemachine toont melding 'Plaats het stoompijpje'

Laatst bijgewerkt 18-11-2021 14:56

Probleem

  • De ingebouwde koffiemachine toont 'Plaats afgiftepijpje water".
  • Koffie-apparaat start niet met spoelen.
  • Mijn espresso apparaat loopt vast.

Heeft betrekking op

  • Inbouw koffiemachine

Oplossing

Bij installatie en het eerste gebruik van de ingebouwde koffiemachine is het nodig om het stoompijpje te plaatsen. 

  1. Het apparaat toont de melding “Plaats het stoompijpje”.



    Breng het water-/stoompijpje (B6) aan op het mondstuk (A5).

    Let op! 
    Bij het plaatsen van het stoompijpje moet je 2 klikken horen: 
    • Plaats het pijpje en hoor 1 klik.
    • Duw dan het stoompijpje goed aan tot je nog 1 klik voelt/hoort.

  2. De koffiemachine zal vervolgens doorgaan naar het doorspoelprogramma. Vergeet dus niet om een kopje te plaatsen onder het pijpje!

  3. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor meer informatie rond installatie en het eerste gebruik van de koffiemachine.
    Klik rechts bovenaan dit artikel op "Gebruikershandleiding zoeken".

  4. Als bovenstaande suggestie werd gevolgd en het probleem is niet opgelost, raden we het bezoek aan van onze servicetechnieker. Neem contact op met ons of boek zelf een service-afspraak online en kies daarbij de gewenste datum voor het bezoek.

    Klik rechts bovenaan dit artikel op "Plan een service-afspraak".

Vind je gebruikershandleiding
Vind je gebruikershandleiding

Los problemen op en vind instructies voor je apparaat.

Service-afspraak maken
Service-afspraak maken

Dankzij onze betrouwbare en professionele service kun je erop vertrouwen dat wij elke dag de best mogelijke zorgkwaliteit leveren. Dat is onze belofte aan jou. We hebben vakkundige technici die je in het hele land snel van dienst kunnen zijn. Bij reparaties maken we uitsluitend gebruik van originele AEG onderdelen.