Probleem
- De SenseBoil®-functie op mijn inductiekookplaat werkt niet.
Heeft betrekking op
- Kookplaat Inductie met de SenseBoil®-functie
Oplossing
- Kies een kookzone binnen 5 seconden na het activeren van de SenseBoil®-functie Raadpleeg de volledige beschrijving die in de gebruiksaanwijzing staat die met uw apparaat is meegeleverd.
- Beëindig uw vorige kookactiviteiten en kies een vrije kookzone zonder restwarmte.
- Controleer de juiste hoeveelheid water die nodig is om de SenseBoil®-functie te laten werken.
- Controleer of de pan die u kiest geschikt is voor de SenseBoil®-functie.
- Controleer of het oppervlak van de kookplaat droog is en of de bodem van de pan droog en schoon is.
- Vermijd trillingen (bijvoorbeeld door het gebruik van een mixer of door een mobiele telefoon die naast de kookplaat ligt) terwijl de SenseBoil®-functie in werking is.
- Neem contact op met onze servicedienst voor een afspraak.
Wanneer de bovenstaande suggesties het probleem niet hebben opgelost, adviseren wij een bezoek van een technicus aan te vragen.
Oorzaak
- Wanneer de kookzone niet binnen 5 seconden na het activeren van de SenseBoil®-functie geactiveerd wordt, zal de SenseBoil®-functie niet werken.
- Wanneer de zone nog warm is, zal de SenseBoil®-functie niet werken.
- Wanneer er onvoldoende water in de pan zit, zal de SenseBoil®-functie niet werken.
- Wanneer de kookplaat nat is of de bodem van de pan nat en vuil is, zal de SenseBoil®-functie niet werken.
- Wanneer er trillingen plaats vinden in de buurt van de kookplaat , zal de SenseBoil®-functie niet werken.