Probleem
Welke, eventueel betalende, services bieden jullie aan bij thuisleveringen?
Oplossing
Installatie van vrijstaande apparaten (betaalde service: 20 eur per apparaat)
De installatieservice van vrijstaande apparaten exclusief airconditioners, luchtreinigers en robotstofzuigers omvat het volgende:
- De installatie gebeurt op dezelfde dag als de levering van het nieuwe apparaat.
- Indien gewenst, verwijderen en de-installeren we ook je oude apparaat.
- We installeren je nieuwe apparaat op de voorziene plaats en sluiten het aan op de bestaande stopcontacten voor elektriciteit en, indien van toepassing, gas, watertoevoer en- afvoer. De aansluiting wordt alleen uitgevoerd op een bestaand stopcontact / aansluitblok met de beoogde spanning voor het product. Het verplaatsen van stopcontacten of het trekken van nieuwe stopcontacten of enige andere vorm van elektrische aanpassingen is niet inbegrepen in de service. De installatie wordt uitgevoerd met het productsnoer dat bij het bestelde product wordt geleverd.
- We voeren een functioneringstest uit en zorgen ervoor dat je je apparaat kan gebruiken. Indien koelingsapparaten horizontaal werden getransporteerd of verplaatst, is het nodig om 24 u te wachten alvorens het apparaat kan worden ingeschakeld. In deze omstandigheden zal het installatieteam het apparaat plaatsen en installeren, maar niet aansluiten en testen.
- Het uitpakken en terugnemen van de verpakking is inbegrepen in deze installatieservice.
- We raden aan om op voorhand te controleren of je voorzieningen voor water en elektriciteit (of gas) geschikt zijn voor je nieuwe apparaat. Kijk ook of de afmetingen van het nieuwe apparaat passen in de bestaande ruimte. De installatieservice omvat geen enkele vorm van aanpassingen aan meubels of timmerwerkzaamheden zoals het boren van gaten in muren, het aanpassen van kasten, deuren en nissen, het snijden of aanpassen van werkbladen en plinten, ...
Installatie van inbouwapparaten (betaalde service: 90 euro per apparaat)
De installatieservice van inbouwapparaten omvat het volgende:
- De installatie gebeurt op dezelfde dag als de levering van het nieuwe apparaat.
- Indien gewenst, verwijderen en de-installeren we ook je oude apparaat.
- We plaatsen en installeren je apparaat in het voorziene meubel en sluiten het apparaat aan op de bestaande stopcontacten voor elektriciteit en, indien van toepassing, gas, watertoevoer en- afvoer. De aansluiting wordt alleen uitgevoerd op een bestaand stopcontact / aansluitblok met de beoogde spanning voor het product. Het verplaatsen van stopcontacten of het trekken van nieuwe stopcontacten of enige andere vorm van elektrische aanpassingen is niet inbegrepen in de service. De installatie wordt uitgevoerd met het productsnoer dat bij het bestelde product wordt geleverd. De installatieservice omvat geen enkele vorm van aanpassingen aan meubels of timmerwerkzaamheden zoals het boren van gaten in muren, het aanpassen van kasten, deuren en nissen, het snijden of aanpassen van werkbladen en plinten, ...
- We voeren een functioneringstest uit en zorgen ervoor dat je je apparaat kan gebruiken. Indien koelingsapparaten horizontaal werden getransporteerd of verplaatst, is het nodig om 24 u te wachten alvorens het toestel kan worden ingeschakeld. In deze omstandigheden zal het installatieteam het apparaat plaatsen en installeren, maar niet aansluiten en testen.
- Het uitpakken en terugnemen van de verpakking is inbegrepen in deze installatieservice.
- We raden aan om op voorhand te controleren of je voorzieningen voor water en elektriciteit (of gas) geschikt zijn voor je nieuwe apparaat. Controleer ook op voorhand of het nieuwe inbouwapparaat qua afmetingen in het voorziene meubel past.
Installatie van Amerikaanse koelkasten/side-by-side koel-vriescombinaties (betaalde service: 75 euro per apparaat)
De installatieservice van Amerikaanse koelkasten of side-by-side koel-vriescombinaties omvat het volgende:
- De installatie gebeurt op dezelfde dag als de levering van het nieuwe apparaat.
- Indien gewenst, verwijderen en de-installeren we ook je oude apparaat.
- We installeren je nieuwe apparaat op de voorziene plaats en sluiten het aan op de bestaande stopcontacten voor elektriciteit en, indien van toepassing, gas, watertoevoer en- afvoer. De aansluiting wordt alleen uitgevoerd op een bestaand stopcontact / aansluitblok met de beoogde spanning voor het product. Het verplaatsen van stopcontacten of het trekken van nieuwe stopcontacten of enige andere vorm van elektrische aanpassingen is niet inbegrepen in de service. De installatie wordt uitgevoerd met het productsnoer dat bij het bestelde product wordt geleverd.
- We voeren een functioneringstest uit en zorgen ervoor dat je je apparaat kan gebruiken. Indien koelingsapparaten horizontaal werden getransporteerd of verplaatst, is het nodig om 24 u te wachten alvorens het toestel kan worden ingeschakeld. In deze omstandigheden zal het installatieteam het apparaat plaatsen en installeren, maar niet aansluiten en testen.
- Het uitpakken en terugnemen van de verpakking is inbegrepen in deze installatieservice.
- We raden aan om op voorhand te controleren of je voorzieningen voor water en elektriciteit (of gas) geschikt zijn voor je nieuwe apparaat. Kijk ook of de afmetingen van het nieuwe apparaat passen in de bestaande ruimte. De installatieservice omvat geen enkele vorm van aanpassingen aan meubels of timmerwerkzaamheden zoals het boren van gaten in muren, het aanpassen van kasten, deuren en nissen, het snijden of aanpassen van werkbladen en plinten, ...
Aanpassen draairichting deur (betaalde service: 30 euro per apparaat)
De service ‘Aanpassen draairichting deur’ omvat het volgende:
- Bij bepaalde koelkasten, diepvriezers en koel-vriescombinaties is het mogelijk om de richting te veranderen waarin de deur opengaat, zodat je kan genieten van een optimaal comfort. Wil je gebruik maken van deze service, dan dien je deze service te selecteren bij het bestellen van het apparaat.
- Het installatieteam zal de draairichting van je nieuwe koelingsapparaat aanpassen tijdens de levering en installatie van dit apparaat. Deze service is enkel mogelijk in combinatie met een installatieservice.
Terugname en recycling van je oude apparaat (gratis service)
Bij de levering van je nieuwe apparaat nemen we, indien gewenst, ook het oude te vervangen apparaat mee. We recycleren gratis dit oude apparaat zoals voorgeschreven door de recyclevoorschriften. Wij vragen je om het oude apparaat af te koppelen, leeg te maken, te ontdooien, te reinigen en klaar te zetten bij je voordeur voor terugname.
Selecteerde je ook een installatieservice bij het bestellen van je nieuwe product? In dit geval kunnen we ook het oude te vervangen apparaat de-installeren en terugnemen. We vragen dan enkel om het apparaat alvast leeg en droog te maken.
14 dagen zorgeloos retourneren
Voldoet je nieuwe apparaat niet aan je wensen? Indien je, om welke reden ook, niet tevreden bent van je nieuwe apparaat, kan je dit steeds zorgeloos terugsturen binnen de 14 dagen na levering.
- Voor kleinhuishoudelijke apparaten,stofzuigers en accessoires kan je het apparaat gratis retourneren indien je het Electrolux retour label, inbegrepen in de leveringsdoos, gebruikt. Indien je dit retour label niet gebruikt, draag je zelf de kosten van de retourzending.
- Voor het retourneren van grote huishoudapparaten, airconditioners, luchtreinigers of robotstofzuigers kan je een beroep doen op het installatieteam van AEG. Indien je wenst dat AEG het product ophaalt en/of de-installeert, zullen hiervoor kosten worden aangerekend.
Lees meer over onze retourprocedure en de eventueel bijkomende kosten in onze verkoopvoorwaarden en ons retourbeleid.