Mijn luchtreiniger heeft Wi-Fi verbindingsproblemen

Laatst bijgewerkt 30-12-2022 14:43

Probleem

  • Kan mijn luchtreiniger niet verbinden met mijn draadloze router (merk router: Technicolor)
  • Na een succesvolle aanmelding verschijnt na ongeveer 5 minuten de melding " Kan geen verbinding maken ... zorg ervoor dat je het juiste wifi-wachtwoord hebt ingevoerd ."

Heeft betrekking op

  • Luchtreiniger AX9-serie met firmware versie hieronder 2.20
  • Technicolor routers
  • AEG App

Oplossing

  1. Probeer een andere Wi-Fi-bron met een internetverbinding.Gebruik bijvoorbeeld een smartphone met WiFi-hotspot ingeschakeld.
  2. Start een nieuwe aanmeldsessie en volg de instructies in de AEG App.
  3. Zorg ervoor dat u de nieuwe wifi-bron kiest (bijvoorbeeld de WiFi-hotspot van de smartphone) om verbinding mee te maken.
  4. Als de luchtreiniger succesvol is gekoppeld, houd hem dan minimaal 15 minuten aangesloten.
  5. Controleer of de firmware is bijgewerkt. De informatie is te vinden in de AEG App onder "productinformatie".
    De Firmware na versie 2.20 werkt met alle routers.
  6. Start de aanmeldsessie met je draadloze router.

Als alternatief, verander het beveiligingsprotocol van uw  draadloze router van WEP / WPA naar WPA2 en voer opnieuw aanmeldsessie uit. Raadpleeg de documentatie van uw draadloze router voor gedetailleerde instructies.

Oorzaak

  • Oude firmware op de luchtreiniger met versies 2.20 of lager hebben dit probleem samen met Technicolor-routers. Wanneer de luchtreiniger is verbonden met de Cloud, wordt de firmware automatisch bijgewerkt.
AEG Smart Home
AEG Smart Home

Een Smart Home voor je apparaten en gemoedsrust ervaringen voor een beter, aangenamer en duurzamer leven.

Onderdelen en accessoires
Onderdelen en accessoires

Vind originele reserveonderdelen of accessoires voor je apparaat in onze webshop en laat ze direct bij jou thuis leveren.