Probleem
- Kan mijn luchtreiniger niet verbinden met mijn draadloze router (merk router: Technicolor)
- Na een succesvolle aanmelding verschijnt na ongeveer 5 minuten de melding " Kan geen verbinding maken ... zorg ervoor dat je het juiste wifi-wachtwoord hebt ingevoerd ."
Heeft betrekking op
- Luchtreiniger AX9-serie met firmware versie hieronder 2.20
- Technicolor routers
- AEG App
Oplossing
- Probeer een andere Wi-Fi-bron met een internetverbinding.Gebruik bijvoorbeeld een smartphone met WiFi-hotspot ingeschakeld.
- Start een nieuwe aanmeldsessie en volg de instructies in de AEG App.
- Zorg ervoor dat u de nieuwe wifi-bron kiest (bijvoorbeeld de WiFi-hotspot van de smartphone) om verbinding mee te maken.
- Als de luchtreiniger succesvol is gekoppeld, houd hem dan minimaal 15 minuten aangesloten.
- Controleer of de firmware is bijgewerkt. De informatie is te vinden in de AEG App onder "productinformatie".
De Firmware na versie 2.20 werkt met alle routers. - Start de aanmeldsessie met je draadloze router.
Als alternatief, verander het beveiligingsprotocol van uw draadloze router van WEP / WPA naar WPA2 en voer opnieuw aanmeldsessie uit. Raadpleeg de documentatie van uw draadloze router voor gedetailleerde instructies.
Oorzaak
- Oude firmware op de luchtreiniger met versies 2.20 of lager hebben dit probleem samen met Technicolor-routers. Wanneer de luchtreiniger is verbonden met de Cloud, wordt de firmware automatisch bijgewerkt.