Voorwaarden 10 jaar garantie op motor AEG stofzuigers
In aanvulling op onze fabrieksgarantie biedt Electrolux Home Products B.V. Vennootsweg 1 - 2404 CG Alphen aan den Rijn (“Electrolux”) u (als consument) een commerciële garantie van 10 jaar op de motor (“Motorgarantie”) voor de AEG LX9 stofzuigers zonder zak en de stofzuigers met zak uit de 8000 serie, die vanaf 1 maart 2024 zijn gekocht en voor alle stofzuigers met zak uit de VX8.2 serie, stofzuigers met zak uit de 6000 serie en stofzuigers zonder zak uit de 6000 serie, die vanaf 1 juni 2024 zijn gekocht. Deze Motorgarantie is geldig indien het betreffende apparaat uit de hiervoor genoemde serie in NEDERLAND wordt gebruikt en indien het apparaat in een land van de EU, Noorwegen Turkije, Oekraïne of het Verenigd Koninkrijk is gekocht. Deze Motorgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten op garantie tegenover de verkoper, die krachtens de toepasselijke nationale wetgeving kosteloos zijn. Deze Motorgarantie verleent de consument dus bijkomende rechten.
- Electrolux biedt deze Motorgarantie voor defecten aan de motor die aantoonbaar te wijten zijn aan een materiaal- en/of fabricagefout.
- Voorwaarde voor het verlenen van deze Motorgarantie is dat u uw product binnen 3 maanden na de aankoopdatum online registreert bij https://www.aeg.nl/mypages/register-a-product/ en dat de Motorgarantie wordt geactiveerd. Het is verplicht om een gebruikersaccount aan te maken om het product te kunnen registreren.
- Na de succesvolle registratie van het product en activatie van de Motorgarantie wordt u per e-mail een garantiecertificaat toegezonden op het emailadres dat u heeft opgegeven bij het aanmaken/registreren van uw gebruikersaccount. Dit garantiecertificaat moet samen met de originele aankoopbon worden bewaard. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van het opgegeven e-mailadres bij de registratie.
- Deze looptijd van de Motorgarantie van 10 jaar gaat in op het moment van aankoop van het product door de eerste koper. De claim uit hoofde van de Motorgarantie moet binnen deze periode worden ingediend door de originele aankoopbon en het garantiecertificaat te verstrekken aan Electrolux.
- Deze Motorgarantie biedt geen dekking voor:
- Een defect dat voortvloeit uit een foutieve montage of installatie.
- Enige schade of storing als gevolg van foutief gebruik van het apparaat (niet in overeenstemming met de instructies in de gebruikershandleiding), inclusief maar niet beperkt tot gebruik van de verkeerde netstroomspanning, misbruik, verwaarlozing, ongeval, herstelling door onbevoegden, aanpassingen of wijzigingen, evenals overmacht en andere gebeurtenissen buiten de wil van Electrolux.
- Enige schade of storing als gevolg van niet-huishoudelijk gebruik.
- Enige schade of storing als gevolg van filterobstructies of het verwijderen van obstructies.
- Enige schade of storing als gevolg van het gebruik van onderdelen, verbruiksartikelen of accessoires die geen standaardonderdelen/reserve-onderdelen van Electrolux zijn (zoals stofzakken, filters, borstelrollen, riemen, enz.).
- Indien reparaties of werkzaamheden worden uitgevoerd door personen die daarvoor niet door Electrolux zijn geautoriseerd.
- kleine afwijkingen van de vermelde kwaliteit die onbeduidend zijn voor de waarde of geschiktheid van het product
- In geval van een claim uit hoofde van de Motorgarantie moet u het apparaat samen met het garantiecertificaat en het aankoopbewijs melden:
- via het verkooppunt waar u de stofzuiger gekocht heeft.
- via AEG/Electrolux. In dat geval wordt de stofzuiger in onze werkplaats beoordeeld en gerepareerd. U kunt de stofzuiger per post opsturen (gratis, mits gebruik gemaakt wordt van onderstaand antwoordnummer) met vermelding van de klacht, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer naar:
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling werkplaats
Antwoordnummer 10317
2400 WB ALPHEN AAN DEN RIJN
U kunt de stofzuiger ook persoonlijk langsbrengen bij:
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Afdeling werkplaats
Vennootsweg 1
2404 CG ALPHEN AAN DEN RIJN
- Electrolux zal de defecte motor van het apparaat kosteloos repareren of vervangen en zal de kosten uit hoofde van garantieclaims op zich nemen.
- Enig product of defect onderdeel dat volgens deze Motorgarantie is vervangen, wordt eigendom van Electrolux.
- De garantieservices uit hoofde van deze Motorgarantie verlengen de garantieperiode niet en starten geen nieuwe garantieperiode.
- Deze Motorgarantie wordt beheerst door het recht van NEDERLAND
Laatste update: 31/05/2024